Betingelser for brug af data

Denne aftale dækker over brugen af data mellem Ferdinands Bøfhus, Nørregade 31, 4100 Ringsted og brugeren af dette site (ferdinands.dk).

1. BRUG AF DATA
Hos ferdinands.dk er det nødvendigt at gemme data for at behandle din ordre. I forbindelse med dit besøg hos Ferdinands.dk, indsamles data til identifikation af browser, enhed, tidspunkt og lokation for besøget. Disse informationer benyttes til at analysere trafik på sitet, såvel som i forbindelse med annoncering gennem google.com. Ferdinands Bøfhus skiller som udgangspunkt mellem fire typer dataindsamling, som beskrevet nedenfor:

  • Generelt
    Der indsamles automatisk information omkring brugerens adfærd gennem Google Analytics for at sikre en streamlinet og optimeret brugeroplevelse. Den indsamlede data bliver brugt i forbindelse med demografiske- og statiske formål, og benyttes derfor ikke til identificering af den indviduelle bruger. Disse data omfatter typisk geodata, IP-adresse, MAC-adresse o.lign.
  • Bordbestilling
    Ved bordbestilling indsamles kun data nødvendige for at modtage bestillinger og reservationer til Ferdinands Bøfhus i Ringsted. Den indsamlede data bliver udelukkende brugt som identifikation af reservationsejeren ved fremmøde i Ringsted og hverken sælges eller deles med 3. part. Data ved bordbestilling opbevares i 24 måneder, hvorefter ordren slettes fra systemet i henhold til gældende lovgivning.
  • Webordrer
    I forbindelse med webordrer, indsamler ferdinands.dk information omkring navn, adresse, telefon, e-mail og betalingsinfo for at processere den enkelte ordre. Ingen data videregives til 3. part medmindre dette er direkte nødvendigt for at processere ordren (e.g. betalingsinfo videregives til betalingsportal). Disse data, pånær betalingsdata, gemmes i to år. Kortdetaljer o.lign. betalingsdata gemmes ikke.
  • E-mail
    På ferdinands.dk er der mulighed for at tilmelde sig Ferdinands Bøfhus’ nyhedsbrev, der tilbyder interessante nyheder fra Ferdinands Bøfhus. Ved tilmelding af nyhedsbrevet, accepteres det at e-mail adressen indsamles til brug for fremsendelse af markedsføringsmateriale fra Ferdinands Bøfhus. Din mail deles med Mailchimp, der benyttes i forbindelse med udsendelse af markedsføringsmateriale. Såfremt du ønsker data slettet, henvises til ‘3. SLETNING AF DATA’.

2. INFORMATION OM INDSAMLET DATA (Retten til oplysning)
Jævnfør GDPR-lovgivningen tilbyder Ferdinands Bøfhus muligheden for at brugere af ferdinands.dk kan få et udskrift af de data som der er blevet indsamlet i forbindelse med bestillinger og køb gennem ferdinands.dk. Såfremt et udskrift ønskes kan dette rekvireres ved at skrive til info@ferdinands.dk med titlen “GDPR dataudtræk” samt navn og adresse, og man vil inden for 72 timer modtage et udtræk på data indsamlet på ferdinands.dk.

3. SLETNING AF DATA (Retten til at blive glemt)
Som en del af GDPR, er det på ferdinands.dk muligt for brugeren at slette sin konto, såfremt brugeren ikke længere ønsker at dele sin data med ferdinands.dk. Brugeren kan ved at sende en mail til info@ferdinands.dk med titlen “Kontosletning”, samt navn og adresse, få sin konto slettet i løbet af 72 timer. Såfremt brugeren vil sikre at al data er slettet, bedes denne kontakte info@ferdinands.dk, i henhold til afsnittet omkring ‘information om indsamlet data’.

4. DATABRUD (Databehandlers forpligtelser)
I forbindelse med brud på datasikkerheden på ferdinands.dk, er det Ferdinands Bøfhus’ pligt at informere brugere af sitet omkring bruddet inden 24 timer pr. E-mail. Ferdinands Bøfhus er ikke ansvarlig for ikke-opdaterede e-mailadresser såvel som manglende information, som gør at brugeren ikke kan informeres gennem de oplyste informationer.